Hemsida till företaget

Hemsida till företaget

Med en hemsida till företaget som du driver så får du inte bara ett skyltfönster på Internet. Utöver vad Facebook och andra sociala media kan ge ditt företag så får du fördelar som dessa media inte kan erbjuda. Exempelvis blir det lättare att hitta företaget…

 

Hemsida till företaget

 

Det är ju på Google som man oftast söker information när man är på nätet. Mycket lite av det man lägger ut på Facebook syns dock i Googles så kallade organiska träfflista (allt i listan som inte är annonser eller adresser), det vill säga den information på Google som inte utgörs av Adwords annonsering. Att annonsera på Google är kanske det allra bästa sättet att bli synlig på nätet, men också ganska kostsamt. Så det är mest ekonomiskt att jobba med sökmotoroptimering, SEO (Search Engine Optimization) till en början. Då ser du hur högt Google rankar din hemsida.

 

Hemsida till företaget framstår som mer professionellt

Man kan på allvar påstå att om ditt företag inte går att hitta på nätet så ”finns det inte”! Att synas på nätet är i dagens läge så viktig att det är nästan omöjligt att lyckas som egenföretagare om man inte har en hemsida. Det finns naturligtvis undantag, vilka ständigt rekommenderas vidare av sina nöjda kunder. Även dessa företag skulle dock vinna många fördelar på att ha en hemsida. Ett företag som är synligt på Internet ger ett intryck av att hänga med i utvecklingen. Utseende och funktioner när du ska skapa en hemsida till företaget är avgörande för hur din verksamhet uppfattas.

 

Du når ut till nya marknader via en hemsida till företaget

Eftersom du inte begränsas geografiskt och kan ha ”öppet” dygnet runt så öppnas hela världen för ditt företag. Om du har rätt produkt som är intressant utanför Sverige och tänker utanför boxen kan du göra fler länder till din marknad. När du har en hemsida till företaget så erbjuder nätet dig möjlighet att rikta olika budskap till målgrupper i olika länder.

 

Du kan presentera produkter och tjänster

Du kan med en personligt designad hemsida presentera din verksamhet med produkter och/eller tjänster på ett annat sätt än på Facebook. Du väljer tema, programtillägg och bilder som passar din verksamhet. Temat kan dessutom anpassas och modifieras med hjälp av användarpanelen och genom designkoden, CSS (Cascading Style Sheet).
Du kan ha portofolio, produktgallerier, presentation av dig själv eller teamet. Det går även att få olika formulär, videopresentationer och mycket mer.

 

Kontakta gärna BJ för mer information!
admin